torsdag 25 februari 2010

Shabby chic, skabbigt med stil!



Shabby chic betyder "skabbigt med stil". Åh så känner jag mig här hemma just nu faktiskt haha.
Vackra fina saker som möter ett byggkaos.

Är mitt uppe i en köksrenovering/makeover. Där det moderna, bruna köket, ska omförvandlas till min dröm om ett enkelt lantkök i vitt och shabby chic.

Har samlat på mig en massa fina saker som jag skall ha i köket, så som flugskåp från IB LAURSEN, ett härligt fynd från tradera. Men också fina porslinsaker som ska pryda våra öppna hyllplan som vi ska ha i köket. Just nu ser köket ut som en påse briogodis. För vi har likadana luckor men olika färg på dem i hela köket. Har köpt begagnat på blocket. Ska ju ändå målas vitt alltihop...men tills dess :S

Måste bara få tiden att gå lite saktare, så jag hinner mer på dygnets timmar. Hemma med en 1,5 åring om dagarna ger mig inte riktigt den där tiden som behövs för att kunna sätta igång att måla luckorna. Men tills allt är klart så lever jag på bilden jag har i huvudet på vårt vita, lantliga kök =))


Har bestämt mig för att börja blogga nu på allvar i allafall... Och bilder kommer på före och efter av vårt kök och alla mina andra före-efter projekt jag har på G... Bl.a. ett superfint gammalt linneskåp som ska målas och shabbas och förvandlas till tv-skåp. Tv -apparater, och annan teknik skall ju helt döljas av oss som lever i shabby chic världen eller hur...;)

Dessutom kommer jag göra bloggen finare när jag bara blir lite mer van.

På återseende

Kram Isa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar